Bedrijfsjurist

analytisch, gedreven en nieuwsgierig

Wat neem je mee?

  • WO opleiding Nederlands Recht.
  • Ruime ervaring in huurrecht, vastgoed (ontwikkeling) en bouwrecht.
  • Goede kennis van verbintenissenrecht.
  • Kennis van privacywetgeving en ervaring bij een woningcorporatie zijn een pré.
  • Je bent oplossingsgericht, flexibel en analytisch.

Goed om te weten

  • CAO Woondiensten, schaal L (€ 5.033 tot € 7.403)
  • 36 uur
  • Ruim 6 weken verlof (op basis van 36 uur)
  • Persoonlijk ontwikkelbudget van € 900 per jaar & strippenkaart voor coaching
  • Reiskostenvergoeding van € 0,23 per km, internetvergoeding van € 40,-, laptop, mobiele telefoon en een Individueel Keuzebudget (fiscaal voordelig uitruilen van arbeidsvoorwaarden)

Hoe ziet jouw dag eruit?

50 %Advieswerk
25 %Bureauwerkzaamheden en voorbereiding
25 %Individuele werkoverleggen en teamvergaderingen

Wat ga je doen

We schakelen nu externe juristen in voor onder andere huur-, vastgoed- en bouwrecht. We hebben een kennisbank, maar merken dat de behoefte aan juridische ondersteuning groeit. Een jurist in huis is voor ons dan ook een logische stap. Daarom zoeken wij een:

  Bedrijfsjurist (36 uur) 

een verbindende juridische professional die de bedoeling achter de regels centraal stelt

 Wat ga je doen?
Als bedrijfsjurist ben je een proactieve sparringpartner, verken en onderzoek je juridische vraagstukken en formuleer je strategische beleidsadviezen op organisatieniveau aan de hand van analyses. Je adviseert de directeur-bestuurder en het MT en bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen, implementeren, realiseren en het toetsen van het juridische beleid. Je vertaalt externe ontwikkelingen en jurisprudentie naar mogelijke gevolgen voor onze bedrijfsvoering en geeft vorm aan het juridische beleid in werkprocessen, contracten en overeenkomsten. Ook stel je risicoanalyses op, bijvoorbeeld in relatie tot schadeclaims. Je hebt echt een vraagbaakfunctie op het gebied van huurrecht en vastgoed. Dan moet je denken aan vragen over aansprakelijkheid, erfdienstbaarheid, gebreken en schade, huurcommissiezaken, onderhoud, overlast, servicekosten, sloop en renovatie, VvE, warmtewet en ZAV. De werkzaamheden kunnen ook liggen op het snijvlak van publiek- en privaatrecht en civielrechtelijke procedures. Jouw beoordelingen en adviezen zijn helder en goed doordacht. Daarmee til je de juridische kwaliteit van onze organisatie naar een hoger niveau. Je zult niet alle kwesties zelf kunnen oppakken. Jij maakt de inschatting wanneer je de regie moet voeren over de juridische zaken die we naar advocatenkantoren uitzetten of dat je dat door je collega kunt laten doen. Maar altijd bewaak je de interne consistentie en logische samenhang tussen de vakgebieden en afdelingen binnen Domijn. Je rapporteert aan onze directeur-bestuurder Martijn Rink.

Wat breng je mee?
Jij bent een sterke adviseur die zich thuis voelt in een maatschappelijke organisatie. Je hebt een brede interesse in het vakgebied en je vindt het leuk om samen te werken met veel verschillende collega’s en stakeholders en vorm te geven aan het meningen en besluitvormingsproces. Je hebt gevoel voor alle belangen en bent je bewust van de (afbreuk)risico’s. Je hebt een WO-opleiding Nederlands Recht afgerond en beschikt over ruime kennis van én ervaring met huurrecht, vastgoed (ontwikkeling) en bouwrecht. Je bent ook goed thuis in het verbintenissenrecht. Kennis van andere rechtsgebieden, zoals de privacywetgeving is een pré. Net als ervaring bij een woningcorporatie. Je weet te inspireren, te sturen en te coachen. Op een prettige en constructieve manier. Verder heb je een oplossingsgerichte en flexibele instelling. Je bent analytisch, gedreven en nieuwsgierig. Als Domijn juichen we jouw ideeën en nieuwe initiatieven toe. Je zorgt ervoor dat je in een vroeg stadium wordt betrokken. Doordat je aan de voorkant al meedenkt weet je juridische problemen te voorkomen. Collega’s zoeken je dan ook graag op!

Agenda

Hoe jouw werkweek eruit kan zien.

Zie meer
07.00
07.10
07.20
07.30
07.40
07.50
08.00
08.10
08.20
08.30
08.40
08.50
09.00
09.10
09.20
09.30
09.40
09.50
10.00
10.10
10.20
10.30
10.40
10.50
11.00
11.10
11.20
11.30
11.40
11.50
12.00
12.10
12.20
12.30
12.40
12.50
13.00
13.10
13.20
13.30
13.40
13.50
14.00
14.10
14.20
14.30
14.40
14.50
15.00
15.10
15.20
15.30
15.40
15.50
16.00
16.10
16.20
16.30
16.40
16.50
17.00
17.10
17.20
17.30
17.40
17.50
18.00
18.10
18.20
18.30
18.40
18.50
Maandag
Werkoverleg Martijn
Bureauwerkzaamheden
Lunch
Juridische risicoanalyse bespreken bij nieuwbouwproject
Overleg met collega over nieuwe huurovereenkomst
Bureauwerkzaamheden
Dinsdag
Advies opstellen over geschil met huurder
Overleg met collega over een erfdienstbaarheid
Lunch
Bureauwerkzaamheden
Contact met extern advocatenkantoor
Afspraak met collega over overlastsituatie
Woensdag
Dossieranalyse bij schadeclaim
Contractscreening bij sloop en renovatieproject
Lunch en wandelen
Inhoudelijke afstemming met afdeling Vastgoed
Bureauwerkzaamheden
Donderdag
Overleg over handhaving bij overlast
Update geven over nieuwe wet en regelgeving
Lunch
Schrijven aan een beleidsadvies voor directie en MT
Juridisch inloopspreekuur voor collega's
Vrijdag
Bureauwerkzaamheden
Vrije middag
Zie meer

Word jij onze juridische sparringpartner die denkt in oplossingen en vooruit kijkt? 

Martijn Rink
Directeur-bestuurder

Solliciteren

Gewoon doen.

Nicole Olde Riekerink

Adviseur Mens & Organisatie

Martijn Rink

Hallo, ik ben Martijn (directeur-bestuurder) en jouw contactpersoon voor deze vacature. Heb je inhoudelijke vragen? Bel mij dan via 053 – 209 2 209.

Hoe nu verder

Jij solliciteert voor 18 augustus
Wij reageren uiterlijk op 20 augustus
In gesprek op 25 augustus (middag)
Arbeidsvoorwaardengesprek op 26 augustus 16.00 uur
Welkom bij Domijn op woensdag 1 oktober!
4